søndag 3. juli 2011

En uke igjen, FULL nedtelling

Nå nærmer det seg Tyrkia, en uke igjen, og den fyker fort av sted. Ukene går så fort!! Jeg skal jobbe hele uken, eller jeg skal ha fri på tirsdag da =) Noe som er litt deiligt også! Jeg trives på avdelingen jeg jobber på, men kjenner at noen dager er ikke tålmodigheten der like mye. Det er spesielt en pasient som er sengeliggende som ringer mye og klager over at hun er sår bak, (noe hun ikke er) og at hun ligger vondt og har aldri matlyst. Jeg prøver alltid være hyggelig og smilende, og gjøre mitt beste. Hun er ikke sår bak, hun kjenner bare alle rukkene, hun kan ikke gå ut av sengen og hun er så tynn at alle benene i kroppen kjennes som bestong mot sengen! Ja, hun fortjener å få et smil og en person som sier i det minste at en skal prøve å hjelpe. Jeg er ofte omtalt som hun smilende, noe som er rørende =) Jeg prøver oftest tenke at disse menneskene kan dø når som helst i grunn og dette er det siste de har i livet, skal de da bli motatt med ett surt ansikt og et surt svar. Nei jeg syns ikke det. Men de fleste der er veldig smilende og skjønne <3 selv om de oftest snakker om det samme og samme fortellinger hver dag omtrendt ;) hehe det er ikke greit å bli gammel heller!

Selv er jeg litt rastløs inni sjelen om dagen.. jeg er på et ståsted hvor jeg er litt lei av alt... lei av å være alene, lei av å studere, lei av å i grunn ha akkurat nok penger til å overleve mnd, og om en uner seg noe skal en ha dårlig samvittighet. Lei av å leie, vil eie mitt eget og jobbe i stede for skole. Tror det er skolen som irriterer meg mest!!
Men nå blir dette negativt, men vi har vel alle slike dager inne imellom. Det er da en skal snu det til det positive :) Jeg leier en flott leilighet som er et eget hus, med hage som er stor og en koselig plass. Jeg har liam som er den beste prinsen i mitt liv som jeg elsker av hele mitt hjerte <3 Jeg er heldig, jeg har en frisk gutt som er hel, som har kjempet en tøff kamp når han ble født, bare 980 gram og 36 cm lang. Han var ikke stor og trenge hjelp til å puste i hele 2,5 mnd. Han er en sterk gutt som er helt frisk og som ikke henger etter på noe. Jeg er heldig jeg <3 som får være mammaen til en slik en tøff gutt!!! Skolen er bare 2 år igjen så er jeg fri til å ta den stien til et hav av muligheter som sykepleier og da er det jeg som velger stien selv :)

Det skal bli godt med ferie, hvor vi skal kose oss sammen Liam, Marte og jeg <3 bade og kose oss. Det skal bli uendelig godt med litt sol på kroppen, Sol i hjete og sol i sjelen ;) Jeg trenger det nå!

2 kommentarer:

Andri Freyr sa...

Hei :) my name is Andri Freyr Arnason(gormalaus on match) and i dont uselly do this but i think you are realy intresting and cute and would like to get to know you :P I hope i dont look like a stalker or a creep hehe. Anyway if you want to contact me you can look up my name on facebook or email me on tarzan256@hotmail.com(great email i know :D) if you are intrested.
PS. i understand Norwegian so you can write in norwegian. hope i hear from you :)

Werner sa...

Syns du er flink som klarer å sette til side irritasjonen over at de maser på deg og allikevel klarer å se menneskene og ikke bare pasientene, og i tillegg gi av deg selv :)