tirsdag 28. august 2012

Praksis start




Så var sommerferien slutt, og veien gikk tilbake til skole/praksis. Denne gangen praksis 3, og Geriatrisk avdeling. Dette er en avdeling som tilhører Medisink. Avdelingen går mest ut på å utrede for sykdommer, kogniytiv svikt og mental svikt.. Det er mange herlige eldre på avdelingen.. 

Beste kommentaren kom fra en dame som var kommet samme dag... Hun delte rom med en annen dame som har kreft og derfor bruker parykk. Men det kan være godt lufte hode når en har parykk, det kan nok bli både varmt og klamt til tider. Dessuten når en er dårlig og ligger mye til sengs er ikke parykk tingen å ligge med! 

Etter middagen, sitter en dame igjen rundt bordet, så sier en sykepleiertil henne; du skal få skifte rom, du skal ligge på rom... 
Pasienten; jeg deler rom med en mann nå!!
Sykepleier; Nei, du deler ikke med en mann hun har bare ikke hår... JEG måtte snu meg og kvele latteren, det var bare måten de begge sa det på som gjorde det hele komisk! 

Nå er jeg halveis i min andre uke og nedtellingen er begynt...snart 6 uker igjen :) Det er godt at det minker, for det er ganske hardt være i praksis. En skal være på topp hele tiden, yte og vise sitt beste.. mye å huske på, livredd for å glemme og gjøre feil. Det er nok av oppgaver å ta tak og en har fulle kvelder i tillegg til lange dager i praksis. MEN en kommer som regel i mål ;) 





1 kommentar:

Honninghjerte sa...

Skjønne disse eldre, altså! Lykke til videre i praksisen. Du er så flink, jeg er stolt av deg!!