onsdag 24. august 2011

PVK

I dag har vi vært på labben og lagt inn PVK på hverandre =) Det var en blanding mellom skummelt og spennende å få "lov" til å stikke hverandre på gruppa. Skummelt fordi en skal stikke en annen person og tenk om en ikke treffer og gjør den andre vondt. Men spennende fordi vi faktisk får øvd oss på noe som en levende og som det faktisk kommer blod ut fra. Øve på dukke eller skumgummi var ikke akkurat så enkelt, for det er ikke så virkelig.
Jeg traff åren, fikk blod svar, men da jeg skulle føre den videre inn gikk jeg nok gjennom åren. Men men bedre neste gang. det viktigste er jo at en får prøvd seg, og ser at en treffer jo hvertfall åren=)

2 kommentarer:

Unknown sa...

oohhh... dette så skummelt ut! litt annerledes enn våre forelesninger om skolens innhold...hehe.. Lykke til med alle øvelsene..! Du er TØFF syns jeg :) Nils hadde vel svimt av bare han hadde sett sprøyta ..haha!

lifeisagame sa...

hehe ja det er annerledes ;) men de er veldig strenge ang stikking. Vi fikk og får bare stikke med sykepleir lærerene. Det var jo ekstra skummelt når hun stod over og måtte se på det hele... hehe =)
Nils kunne bare svimt av, da hadde jeg bare lagt han ned i sykesenga ;)